Saturday, May 7, 2011

a colourful day wit great children..

Adapun pada tanggal 28 April 2011,takdir mmbawaku melalui satu hari yg penuh dgn kenangan....haha...alkisah,sehari sebelum itu,seorg sahabatku,zainab 'aqilah telah mghantar satu msj kpdku brtanyakan kelapangan ku pada hari esok nya,ya selain dari program utk berbincang dgn bekas kwn2 sekelas tntang satu jamuan yg belum pasti,ak mmg free pd 28 April 2011...so aku menerima pelawaan sahabatku itu,namun yg masih mnjadi halangan ialah transport..alhamdulillah,seorang lg sahabatku,hadi mempelawaku pergi ke sana dgn unser nya...oh,terlupa pula,pelawaan ke manakah?haha..pelawaan utk mnjadi lbh kurang fasilitator la utk satu sukaneka utk budak-budak tadika..zainab 'aqilah tu merupakan seorang tenaga pengajar kat sebuah tadika milik ibu saudaranya..so dia memerlukan beberapa fasi lelaki utk mmbantunya menjayakan sukaneka itu....sukaneka itu bertempat di Kem Sri Keluang.....jadi pada pagi 28 April 2011,setelah menyiapkan diri,aku ke rumah hadi dgn motorsikal ku...dari situlah hadi yg akan turut menjadi salah seorang fasi utk sukaneka itu akan drive ke tadika tersebut...beberapa org budak2 tadika menaiki unser hadi...dari tadika,terus menuju ke Kem Sri Keluang...semasa dlm perjalanan,dah nama pon kanak2,lebih kurang 5minit mereka mendiamkan diri,almaklum lah,masih kekok dgn aku & hadi barangkali..namun kemudian mereka mula mnyesuaikan diri,aku meringankan mulutku,bertanyakan variasi soalan kpd mereka,dan dgn petahnya mereka mnjawab soalan2ku..salah atau betol bukan persoalan,namun kepetahan mereka berinteraksi dan cara mereka menyesuaikan diri dgn kami berdua mmbuatkan aku berasa kagum dgn mereka...mereka rata2 berumur dlm lingkungan 3thun hngga 6thun..dan melalui sdikit 'kajiselidik' yg aku adakan,mereka rata2 merupakan anak2 kpd keluarga yg berada...

itulah dia,walaupun tidak semua berada dlm gmbar,namun sebilangan besar sempat posing,termasuk teacher mereka,teacher zainab 'aqilah..haha


aktiviti pertama sesudah bersarapan,pertandingan mewarna..dibahagikan mengikut kategori umur...aku,hadi n seorang lagi sahabatku yg turut menjadi fasi jemputan,zuhaidi diberi pghormatan sebagai juri pertandingan ini..haha


itulah dia dua sahabatku,hadi & zuhaidi..haha


Kemudian beberapa acara lagi diteruskan sprti kutip gula2 dlm tepung,isi air dlm botol dan tiup belon sampai pecah...hahaha...







begitulah wajah2 anak2 yg sungguh mulia bgku..hati mereka bersih dari segala kekotoran....mgkin itulah sebabnya aku berasa sgt selesa berurusan bersama mereka...senyuman mereka ikhlas,tnpa sebarang hasad mahupun prasangka.....gambar mnceritakan segalanya....byk perkara yg telah aku pelajari on dat wonderful day......lbh kurang pukul 6ptg,aku pulang...hadi telah pulang sedikit awal...so aku pulang dgn sahabatku,zainab 'aqilah,namun aku tidak keseorangan,zuhaidi juga ada dlm kereta...kakak kpd zainab 'aqilah dan juga sepupu nya...dipendekkan cerita,ramai la org dlm kereta tuu...hahaha....yep,it was a colourful day...full of emotions n memorabilia...full of joy....n also heartbreaking moment??hahaha...dats why it's called,a colourful day...full of colours........(^_^)

1 comment: